Thursday, April 21

Hulu Balang Contest-er

;D         Salam derr.. hari ni semua benda mcm x kene je aku tgk diri aku ni.. tadi bangun g kelas pun lmbt..
kelas pukul 9, pukul 8.15 aku bangun..citt..tapi dengan daya usaha untuk memenuh-kan attendance aku sem ni bangun gak n mandi cm aper trus siap then g kejar bas.. 
            Plus, malam tadi aku tidur atas katil roommate aku.. macam xderk katil sendiri je aku nih kan..bukan aper, semalam ptg n mlm aku tgk citer paranomal activity 1 n 2.. giler punyer seram.. smpi tidur pun aku terbayang2.. barang org rumah kat atas jatuh pun aku bley terbukak mata bangun..korg try lah tgk citer tu klu senang.. so aku pun berhimpit2 kat katil si eyka ro0mmate aku nih..haha.. smpi dier ckp dier sakit pinggang tidur sbb sempit..yelar katil single.. U mner yg bagi katil king kat student dier.. cakap skit..! tpi x tau lah kalau ader en..aku ni bukan suka sgt ambik tau bnder yang x derk kener mengena ngn hidup aku nih..
            Pergi kelas critical thinking punyer lah critical otak aku.. aku ader quiz arini then kater open-book open-discussion.. alhamdulillah..tpi biler pikir2 xguner gak..lagi byk kau bincang lagi sakit otak sbb masing2 ader jawapan n reason masing2..ye x?.. so, org laen sbok berckp hal itu hal ini..aku senyap jer tggu jawapan yg terakhir..wakaka..yelarr.. dalam hidup kiter ni kadang2 kiter kener guner bnder kebaikan yg sepenuhnya dekat sekeliling kiter nih..huhu..so hantar and sambung study bab 7. ini yang aku x tahan.. bab 6 tajuk dier FALLACY..tajuk chapter 7..korg agak2 aper name tajuk dier? bak mehh aku bagitau korg sumer... MORE FALLACY.. haa..! amekk kau..serupa dier gabung kan jdi 1 chapter jer... owh bg korg yg x tau subjek nih.. critical thinking nih kiter blajar bnder yg kiter bley terapkn dlm kehidupan seharian kiter..cm jgn percaya ckp org maksud aku gossip lah..betol ker aper dier ckp..n critical thinking ni byk kemungkinan dier..
contoh aku bg, 


"alex shot an elephant in his pajamas." korang bcer cm senang jer aper yg susah nyer.. haa.. ayat ni sebenarnyer ambiguity maknenyer dlm satu ayat tu ader byk makna.. sbb ayat ni boley jugak bermakna "alex memakai baju tidur dan menembak gajah" , "alex menembak gajah itu dan gajah itu memakai baju tidur" , "alex menembak gajah yg ader dlm baju tidur nyer".. kehkehkeh...aku xtau lah aper yg korg pikir ayat last tuh.. tpi itu lah critical thinking..yg aku bg ni sikit jer..tahap kacang!..


           kay..enough pasal critical thinking..actually aku nak citer pasal program malam tadi..melalut smpi g kelas lak.. malam tadi ader program peningkatan akademik mahasiswa pengajian asas 2011. 
aku igt cam ceramah untuk me-motivasi-kan diri aku yg dah lama x di motivasi ni.. rupenyer x... ader penyampaian hadiah tuk budak2 dean's ni rupenyer.. jelous jugak lah kat dorg.. mula lah keluar bibit2 penyesalan dalam diri aku nih.. "apesal lah aku x study hard time sem 1..citt.. tapi aku selalu igt kte2 sorg lecturer aku nih "xperlu eager sgt nak dean's atas 3 dah cukup memuaskan" lega sikit hati aku dgr..
ader gak yg back up budak yg sipi2 dean's nih..bhahaha... ape2 pown..congrates kat korang2 yg dpt sijil tuh..bukan senang nk dpt sijil time foundy ni..hurmm..tpi ader gak lah org yg aku igt otak seteng2 jer tpi dean's rupenyer.. gempak gak arr... so, jgn judge org berdasarkan kiter nmpk..kenal org tu dulu..
tpi aku pikir2 jugak..kalau budak dean's esok lusa x derk kejer..aku ni ader ke org nk amek aku ni jadi pekerja dier... wahh! mane tau ader boss yg bacer blog aku nih.. hye boss! sy seorang pekerja bertauliah.. huahuahua...kadang2 aku rase menyesal sambung study tpi aku tau lagi menyesal kalau aku x sambung study.


           lagi satu program ni ade lah terselit satu ceramah.. aku rase time aku study kat muadzam ni byk giler ceramah pasal smlm..dier x pulak bg tajuk ceramah tpi biasa-lah hal2 sekarang..buang bayi, rogol, sex, n so on.. biasa x biasa gak..disebabkan perkataan BIASA tu lah org jadi BIASA..btol x?!.. kat slide ceramah dier ader macam2 gambar lah..pomp sexy skrg kat mner2 pun ader en.. majalah, surat khabar, n plg x best internet.. fuhh segala bnder keluar..loncos lak tu.. kalau nak tau locos tu aper..bukak kamus..hehe..
n plus, yg bg ceramah "sepatah dua kata" tu kaunselor so xheran lah dier open right.. tpi best gak dier nyerr ceramah.. most dier citer pasal pengalaman dier lah n lg satu aku suker dier klu nk ckp something tpi still nk berkias.. contoh cm "kau tu keris dier tu sarung,so saper start dulu?" kitorg punyer lah gelak..hahaha.. lagi "celup-celup=pregnancy test"..ader ker budk pomp tu x tau cm ner nk wat pregnancy test tu..ustaz tu ckp "owh yg tu kau tau, celup-celup x tau"...yg pling aku suker ade satu case dier dpt tgkp.."si lelaki tu tgh pki topeng Zorro" xsilap aku..maknenyer condom..haha..then paling x bley blah ade satu ayat yg buat aku bantai gelak kaw2 punyer.. 
       ustaz: "telur goreng jer kau tau masak?! tdi kau buat telur rebus tau pulak.." 
       girl: "telur rebus apenyer..telur masak 3 suku.." aku gelak bagai pecah perut kot..haha
korang paham x.? actually dorg ni kener tgkp time tu n x sempat..hahaha...n plus msti korg tertnye2 naper telur en..sebenarnyer ustaz tu suruh kahwin n girl tu ckp xtau aper2 dlm alam perkahwinan.. huhu..
ader byk agi sebenarnyer, aku yg x igt..haha.. blik tu aku terus sambung paranormal activity 2.. mau x tegak bulu roma aku..perrgghh!..


k lah tgn aku dah lenguh dah..aku rase klu selagi tgn aku x lenguh selagi tu aku xkan berhenti menaip..huhu..
mlm nih ader midterm critical thinking..doa2kn lah sahabat korg yg korg x knal nih..
salam.. 
p/s: xoxoxoxo.. errrghh

No comments:

Post a Comment