Saturday, April 30

Ayok ta' ta yok..

hihihi..rase happy biler ade idea nak menulis menge-taip...mner x nya aku bukan ade banyak sgt idea nak tulis dlm blog nih..
 aku tgk member2 aku kejap jer dah smpi 20++ padahal aku buat blog dulu..tpi ceritera mereka x menarik minat sgt lah...haha..jangan kecik hati ha...
mula2 aku igt nk tulis pasal aper yg aku buat sehari2an tpi macam lah aku ade masa kan..huhu..
idea ni pun dtg time aku nk tido...huhu..

malam tdi aku teringat time kecik2 dulu..lawak plak rasenyer..then terpikir bley plak letak dlm blog kn..
aku teringat time2 sekolah rendah dulu...cnth kalau kiter sebut b**i la kau nih..nnt salah seorg drpd kita mesti menyampuk "123..ayokk x ckp taubat..mati masuk neraka kau"  haha.. kalau dulu takot nk sebut sbb ader jer org igt kan kiter pasal neraka..laa ni..hampehh!..nk ckp pasal syurga neraka je kena halau pi dok surau..cicak kobeng btol!..macam mana nak berubah..(ter-masuk aku sekali la tu)..yang x ley blah nyer bley plak kira satu dua tiga dulu erkk..macam2..haha..
tengah2 cerita pasal zaman muda2 ni..aku ter-ingat time sekolah agama al-ihsaniah batu 6 dulu..yelah aku dah x contact da dengan diorang..yang contact pun sikit2 jer itu pun ingat2 lupa..sob sob sob..sedihnya..huuu..
aku ingat waktu tu kitorang seblom loceng bunyi mesti kitorang pergi belakang sekolah then tangkap belalang..
bila dengar loceng bunyi masing2 terkedek2 beratur depan kelas angkat tangan untuk barisan lurus..walaupun hakikatnya tak lurus..haha..waktu tu kitorang takot gila kakak2 yang jadi pengawas..garang macam singa...tapi tak bley blah sebab kalau nampak perempuan je kitorang baek muka kitorang pun keat jer susah nak senyum..tapi kalau pengawas tu abang2 belaka..fuhh! aku ingat lagi betapa handsome-nya diorang.. smart gila lah.. kitorang pun ter-sengih2 kambeng la apa lagi..aku ada la minat kat mamat sorang ni..naek sampai darjah 4 aku kenal ngan sorang budak perempuan and walaupun budak lelaki yang aku minat tu dah abis sekolah tpi aku still ingat muka dia yang suci tu....nama budak perempuan tu azatul fadzilah..kira dia ni lah best friend aku sampai abes sekolah agama..tiba2 satu hari time family azatul ni datang aku nampak lah kelibat mamat yang aku minat tu..aku pun cerita lah kat azatul..rupa2nya tu abang dia..aku pun bantai gelak and at the same time aku happy ya amat..tapi sekarang kitorang dah lost contact..dulu pakai telefon rumah..pastu bila telefon bimbit yang korang pakai sekarang ni popular so, bapak aku potong lah line telefon rumah..aku sedih kot dah xdapat nak kongsi cerita..humm..sob sob..aku harap one day aku jumpa dia lagi..bukan abang dia kawan aku tu..hang ingat aku ni gatai sangat ka..
plus, dulu aku ada tulis nombor telefon bapak dia kat dalam kad2 telefon yang waktu kecik2 tu..yang ade gambar la apelah..tpi sekarang aku dah x jumpa buku tuh..dah baper tahun dah..hurmm..k x nak dah citer pasal nih...
nak citer time sekolah rendah cina aku pulak..kalau tadi aku tangkap belalang..tpi kalau kat sjk (c) yuk chun ni plak kitorang tangkap pepatung..siap buat bedroom khas untuk pepatung tu..haha..sebab kitorang cabut sayap dia xnak bagi dia terbang..huahuahua..kejam sungguh kau ni madiey! .. alaa bukan aku sorang jer..yang laen pun same..haha.. kalau kat sekolah agama kitorang takut dengan pengawas..tapi kat sekolah cina laen pengawas pun kena beratur sekali.. tpi yang ni kitorang paling cuak sekali sah2 lah dengan pengetua yang berbadan besar bermisai panjang itu..takut gila oh dengan dia..aku ingat lagi kalau setiap kali perhimpunan mesti kitorang tunduk jer x cakap apa2..mana xnyer pelajar yang paling tinggi merit dia kena pukul depan perhimpunan..amek kau! kalau pukul relax2 x per..ini pakai rotan gemok yang panjang lagi mantap..fuhh! kalau dia kena rotan bergema satu dewan dengan bunyi libasan tu..perrghhh...minum kopi jantan siap2 lah(apa kena mengena).. tapi yang aku pelik nya orang yang kena rotan tu mesti orang yang sama..dia x serik kot..kalau aku lah aku dah x datang sekolah da..tapi dia datang jugak...gempak budak ni..comel dia boley tahan jugak..ade lah ala2 korea mamat ni..(nampak beno nipunya)..okay lah korang..sampai sini je kot..aku nak pi potong nenas yang akak aku suh potong tuh..and bagi kucing aku makan..cian dia..k salam korang,,

No comments:

Post a Comment