Saturday, January 1

Dua Ribu Se-belas

huhu..assalamualaikum pembuka bicara..hee
tahun baru menjelang....
doa awal tahun dibaca..
azam baru mule disemai..
kepada mereka yg berazam tinggi,
aku harap cita2 korg tercapai..
huhu..
tpi aku selalu teringat klu tahun baru menjelang...
pihak2 "atasan" telah memikirkan projek2 yg akan dibangunkan..
sy harap name m'sia tidak akn terjejas dsbbkan projek2 tahun baru nih..
yelarr...9 bulan akan dtg kiter akan nmpk hasil projek mereka2 yg "elok sgt ni"
sy harap anda melakukan projek yg dpt mmbngunkan negara sbb..
pejam celik pejam celik..thun 2020 akan tiber juga akhirnya..
wawasan 2020 masih tersemat dlm diri masing2..
biar mulerdr skrg..sbb m'sia ni slalu kejer last minit..huhu..
kpd mereka2 yg buat prjek jangka pendek smpi 9 bulan tu..kurg2 kan lah..
igt pd pencipta masing2..

okay..now part me pulak..
arini aku xd azam..
azam aku dah pasang sblom newyear agi..
sbb kebanyakan azam aku ni datang setiap hari..
hehe..biasela tu..
org selalu ckp azam thun baru ni sekejap jer ilang..
huhuhu..
ok lah..
hari dah pun malam..
sape2 yg masih blom solat isyak..ringan2 kan punggung anda bgun dan solat..
burp! alhamdulillah...hehe...mkn byk punyer pasal nih..

balik dr pahang ptg tdi..
setelah penat aku naek bas bersama syafiqah nur fatin..
aku asyik tidur jer memanjang ouh..
haha..then turun jer bas aku terus bau kl yg aku rindu..
wlupun bau dier x derk lah nk bangga sgt..
haha...dah jadi tanah org asing dah..hahaha
debu belambak..asap banyak..
haish...kl..kl...dah x mcm dulu..
then aku trus g ktm..beli tiket..
"bang nk tiket g midvalley"aku ckp..
"nk braper?" abg tu ckp..
"satu cukup"..hehe
then aku trus seberang but seblum tu salam eyka n say gudbye plus wish happy new year..
huhuhu..terharu sket..hahaha..xbley blah..
mcm nk pisah lame jerk...tpi itu lah dunia..
then tggu ktm..ktm aku smpi dulu...then tata to eyka..
aku masuk je ktm..mak aii..!
mcm kat luar negara siot...
xyah susah2 aku nk g luar negara cm nih..
selit punyer selit..aku dapat masuk..huhuhu...adat lah kan selit menyelit tu..haha
then turun midvalley...org nk masuk aku nak kuar...
laen kalibg org kuar dulu..haish! dah tua bangka pun xtau lagi ker..
then aku check purse aku yg aku beli kat pasar malam rm10 satu tuh..
dlm tu ade rm1 satu..rm10 satu..
alamak! cmner nk naek bas...
aku pun g kedai..pecah kan duit..
so ader lah duit..rm1 ade enam..rm5 ade 1..
jalan menuju ke stesen bas...aku ternmpk budak kecik yg sgt comel minx sedekah..
aku pun bg singgit...jln lagi...ader awek pgg baby pulak..aku pun bg singgit..
jalan lagi nmpk makck maen alat muzik..aku pun bg rm 1...
smpi kat stesen bas aku pikir...kesian dorg...
org laen sebok nk countdown...dorg..??! hurmm aku harap dorg ok mlm nih..
aku pun naek bas metro num 21..
pastu...smpi umah...then mandi...then kuar g giant..beli kfc ngn pizza..
pastu mkn kat umah...
pastu (ni dah start mls nk type lah nih asyik pastu..pastu)
pastu akak eyma balik..bwk secret recepy..mkn lagi..
aku pun sendawa panjang..
alhamdulillah....

sampai sini jer critera hari ni..
beraakhir juga dengan waalaikummussalam..


No comments:

Post a Comment