Wednesday, June 22

Apa Kelebihan YOUTUBE???

haa! cam biasa setiap benda di-sekeliling kita mesti ada baik buruk dia. Macam diri kia jugak. Btol x? Kita pun ada baik buruk dia jugak. Apa yang baik-nya korang ni? Apa yang buruk-nya korang ni? Hanya Allah je yang tau.
             Sama lah macam teknologi sekarang ni. Contoh yang aku selalu amal-kan which is, menonton youtube. Of course outube ni ada kelebihan dia.
             Bagi aku dengan mengguna-kan youtube ni, kita dapat lihat bakat yang terpendam oleh orang ramai. Contoh-lah, most orang cakap Malaysia ni gila "low-pack" kan. Tapi sebenarnya diorang tak nampak isi dalaman orang-orang malaysia ni. haa! Bila tau baru kecut. Cheyy! Semangat wajar kau hari ni. Dah dapat kerja?? Belom -,- hehe.
             Bila aku mula layan youtube ni ehh? Aku rasa sejak aku sambung study kat alam universiti ni la kot. Sebab 24/7 aku ngadap lappy. "tak bermaksud aku tak study ok". Aku ni pun salah seorang "downplayer" yang selalu mengeDOWNkan negara aku sendiri. Tapi sekarang bila dah dewasa walaupun aku ni still dikira remaja, aku rasa semangat negara tu memang kena ada. Kadang2 kita tak nampak apa penting-nya.
              Aku suka layan youtube macam nak tengok gak lah budak2 malaysia ni ada tak yang jadi youtuber. Ada rupanya, sebab selalu yang popular semua omputih punyer jer. Nampak sangat selama ni aku duduk bawah tempurung kan. Video yang selalu gak lah aku tengok dekat youtube ni cam Maria Elena, Najwa Latiff, Anwar Hadi, Matluthfi and Maccaboys91. Dan aku sangat berbangga dengan diorang ni. Viewer diorang memang tak boleh blah lah jumlah dia kan. So, sangat2 lah elok.
              Kelebihan dia dekat sini, orang Malaysia ni banyak yang berbakat lah. Bagus lah kalau macam tu. yer tak. Kalau cam video menyanyi tu standard la aku rasa kot. Yang unique macam Anwar Hadi and Maria Elena. Diorang ade idea yang bagus untuk buat video and seriously aku tak bosan tengok video diorang. kelakar and fun giler.
              Plus, ini adalah satu cara yang baik untuk mengajak orang diluar sana supaya bersopan santun. yang ni aku rembat dari video Maria Elena. Ada satu video dia menunjukkan situasi dalam bas kita perlu bagi yang "boyot" duduk. Betol! aku sangat sokong.
             Dan seterusnya, kita dapat berdakwah untuk agama kita contoh cam video Anwar Hadi. Click lah kalau nak tengok. http://www.youtube.com/watch?v=m6zw5XRkcd0&feature=related Sangat interesting. Jadi bagi aku youtube ni sangat elok lah tapi depends dengan peringkat umur jugak lah. hihi.
             Semestinya mendatang kebaikan kat aku jugak. Supaya aku boley letak video dekat blog aku biar korang tak bosan and nampak menarik lah jugak. Betol tak?

             So, bagi korang youtube ni elok ke tak.??

P/s: Tingkat-kan prestasi, Kurang-kan Kontroversi.

No comments:

Post a Comment