Thursday, June 16

Presentation Business Management

Walaupun asasi dah abis, tak bermakna aku lupa semua yang berlaku dekat sana. Few days before final kitorang still sebok dengan assignment lagi. Nak tak nak kitorang still nak buat kenangan so, time presentation pun bantai amik gambar jugak. huhu. Alhamdulillah, semua berjalan lancar dan tak der satu groupmate aku pun buat hal. Yelar mana tau tiba2 sakit perut ke ape ker. haha.

                Assignment business ni agak mencabar kesabaran dan pelbagai sebab kitorang kena wujudkan or buat satu company. Company aku ni nama dia Mask Comp. Mask tu stand for nama kitorang lah. Kitorang ada empat orang jer. Huhu. M:madiey/aku, A:Athieyrah, S:Suganthi, and K:Kirthana. Huhu. The best groupmate ever. Kitorang masing-masing memerah tenaga untuk buat benda ni. Tapi befor nama Mask ni muncul macam2  nama kuar. WthCorp(What the hell corporation), Gth(go to hell), ape lagi ehh?? No name corporation. Macam2 ar. Semua merapu jer. Haha. MaskComp tu credit to Athieyrah fauzi ler. Huhu. Dia yang dapat. Aku ni jenis tak kesah. Aku terima jer sumer. Haha.


Ini logo kecik2. 
Ini full logo kitorang

                Then kitorang kener bahagi kerja macam bahagi department kepada setiap orang. Aku sebagai Marketing manager, Thieyrah sebagai production manager, Suganthi sebagai finance and accounting manager and kirthana sebagai human resource manager. Then masing-masing buat kerja. Uhuh. Pelbagai rintangan. Haha. Athieyrah more ke edit-mengedit ni. Kalau aku mau aku hentak lappy aku. Kalau dulu boley lah edit2 ni. Sekarang dah tak boley dah. Malas giler. Huhu. 
                Sampai lah waktu untuk presentation. Aku rasa waktu kecik aku ni cepat cuak darah gemuruh macam2 lah. Tapi sekarang ni kurang sikit lah. Kira aku dah tau macam mana nak kawal darah gemuruh aku ni. Huhu. Chewwah! nak cakap kau pro la nih. haha. dah2. jom tengok gambar.


okay ni group aku. Kiotang 2nd group present. Tengah sedia untuk presentation. huhu.


N group budak laki. Yang kelakar nya study sumer nak luar negara jer. ade dr japan la. Oxford lah. Macam2 lah tapi buat business burger. Tapi not bad lah. Kelakar ade gak group ni. Selamat tak amik video jer. haha.


Yang ni dr Sabah. sorang jer tapi idea dia unik giler. Dia promote Sabah kot macam "Saya sayang Sarawak" tukar jadi "Saya sayang Sabah" lah kejap lagi. huhu.


Ni group before aku present. Diorang ok. not bad. Tak igt dorang jual ape. Tapi yang aku macam jual purse tapi x igt brand ape.huhu,

Group ni best sebab produk diorang strawberry. So, diorang bawak kek strawberry. kitorang pun dapat lah merasa siket. huhu.
While we were presenting.

Okay, dats me.


Kirthana.


Athieyrah.


Suganthi.

And plus mesti lah korang nak lecturer kitorang kan. Tak kan lupa macam tu jer. huhu. Ni dia Miss Nurlyana Baharin. Sangat comel, sangat sporting, sangat serius bila belajar and sangat hot. haha.

p/s:best moment. Kitorang dapat 19 over 20 marks. ho0ray.! walaupun tak fullmark. huhu.





No comments:

Post a Comment