Monday, June 20

Memoir Saat2 Akhir di Muadzam

Cheyyy, ni aku rasa cam nak mengada2 sikit sebab tiba2 rasa cam nak men-jiwang-kan diri sebab baru je member aku eyka upload gambar2 kitorang dekat Muadzam. huhu. Rindu la pulak. haha!. tapi tak berapa sebab aku happy duk umah. Haha!
             Kalau dekat sana nak buat apa, buat jer. Tapi kalau kat rumah tak semua boleh buat. Betol tak? Most aku baca status batch2 aku sumer dah mula rindu-kan Muadzam. Padahal baru seminggu kot. haha. Yer aku paham. Mereka sangat merindu aku. Bhahaha! ok2. Enough. Untuk pengetahuan korang, aku tak carik kerja lagi. Aku hope esk aku dapat kerja dengan aman. Actually igt nak kuar pagi tadi cari kerja tapi mak ayah aku g Muar pulak. So, akak aku settle-kan  adik2 aku nak g sekolah waktu pagi. Aku igt boley lah kuar tengahari tuk carik kerja tapi akak aku plak nak kuar ngan member dia. Aleh-aleh kener tunggu adek bongsu aku balik sekolah n kener gosok baju dia n what so ever. hurmm. Nasib. Terus tak kuar carik kerja.
             Okay! Madiey kau jangan nak tukar citer. Mungkin sebab ni lah kau dapat c+ untuk BM kau. Apa nak jadi lah kau ni. Sambung balik memoir di muadzam. Kitorang time nak dekat final exam tu kitorang keluar berjalan huhu. Disana Disini So, ni lah gambar yang sempat di-tangkap.
             Time ni kitorang igt nk g cucuk duit dekat wisma. Sampai wisma pulak wisma tutup. Memang best lah kan. Plus, nak tengok carry mark kitorang jugak. huhu. Then kitorng keluar lalu depan wisma lalu depan PPA.

Gambar ni di-tangkap depan PPA. Nampak lawa pulak bunga kat blakang tu ber-kembang. hurmm. Macam tau2 jer 3 bulan kita tak jumpa. huhu! dan kitorang terus-kan perjalanan.


Teruskan perjalanan teringin pulak tangkap gambar atas jalan. Haha! Memang tak derk kerja, Padahal baru leps hujan tme ni, Jalan tar tu basah lagi. Nasib seluar aku tak basah.


Then kitorang masuk jalan dara. Aku ingat waktu aku mula2 orientasi. Aku gelak jer dengar nama jalan ni. Aku bujet orang yang ada "dara" jer boley lalu. Maksud aku, "ada dara", "tkder dara", "mak dara", "anak dara", apa-apa dara sekali pun janji ade "dara". Haha!


Terus-kan perjalanan melalui Jalan Dara. huhu.


Then kitorang singgah 7e. Awwchakk.! Kucing ini sangat comel. huh. Yang paling tak boley blah. Time kitorang pergi 7e ni elektrik tak de. So, memang sangat panas. Kalau kat luar pun dah panas ini kan pula di dalam. Kepada akak dan abang cashier sila keluar sebelum Jabatan agama islam datang, al-maklum la gelap kat dalam tu. Tak elok. Then kitorang pergi-lah CIMB, nak cucuk duit kan. Sampai je kat CIMB, kitorang tak ter-pikir pulak yang time 7e tak derk elektrik semua kedai takder elektrik. haha! Memang terbaik lah Muadzam. Kitorng tunggu agak lama sampai elektrik ada balik and lastly mesin ATM kena re-program balik la sebab dah tertutup kan. err. kitorang bengke' je dekat mesin ATM tu. Last2 kitorang balik jer. Memang aritu kitorang keluar rumah hanya untuk membazir masa round2 Muadzam jer. Padahal esok ada paper tu. haha. Then kitorang otw balik.


So, itu lah dia memoir yang sdikit untuk di-paparkan. Lastly, gambar pada hari terakhir final exam. Last paper was Critical thinking which is really put me into critical situation. haha! Tapi carry mark aku ok so, not bad lah. haha. So, this is it.


huhu!. Time ni mak ayah aku dah sampai ah. Tapi sempat bergambar dekat wisma lagi. huhu. okay blah dulu. p/s: Thanks sebab lungkan massa korang untuk membaca entry ini. Tinggalkan comment kalau nak.

2 comments:

  1. Pesananku buat yg disayangi;
    1. Be Proactive
    "I am responsible for the behaviour and the choices I make in life and I can expand my personal freedom and influence through being proactive"

    2. Begin with the End in Mind
    "I can choose my own future and create a vision if it and I will create result mentally before beginning any activity"

    3. Put First Things First
    "Things which matter most shd never be at the mercy of things which matter least and I will focus on importance instead of urgency"

    ReplyDelete