Saturday, June 4

Cakap Tak Serupa Bikin

Yohoo! Lama-nya tak update blog kan. Kadang-kadang aku risau kalau-kalau aku buat blog tak derk saper baca. Huhu. Al-maklum-lah, aku ni kan di-kira junior. Huhu. Kalau korang rasa aku ni perlu per-baiki lagi aku punya blog, sila lah beri comment apa yang patut. Huu~

                So, aku ni bukan tak nak update tapi sebok la. Sekarang final exam ma.. Aku pasti orang lain pun macam aku jugak. Sabtu depan dah boleh balik dah. Ho0ray!! Harap-harap aku dapat lah akhir-kan trimester untuk asasi ni dengan cemerlang, gemilang dan juga terbilang.

Hidup korang macam mana pulak? Ok x? Aku harap hidup korang lagi ok lah. Sebab dapat pahala banyak woo kalau doa-kan orang lain. Hihi.

                Aku ni cakap jer tak update sebab sebok study, padahal sentuh buku pun tak. Aku pun tak tahu mana pi semangat aku kali ni. Orang lain aku tengok makin lama makin semangat study and masing-masing mengejar cita-cita dorang. Aku pulak..err… Agak susah nak jawab disitu. Hihi. Aku bukan nak cakap yang aku ni susah nak sedar diri tapi biasa-lah mo0d-mo0d remaja sekarang. Sekejap ok sekejap tak. Betol tak. So, atas meja aku sekarang ni buku Finance. Aku tengah study pasal topic Capital Budgeting. Aku tak tau lah kenapa aku rasa macam “butterflies in the stomach” pulak. <<-- Nak jugak letak tu. Tak dan je kau ni Madiey. KAlau ikut pembelajaran subjek Academic Study Skill. Salah satu sebab kita takut menghadapi exam adalah kita tak study dengan betol or dengan bahasa biasa-nya tak study. Huhu.

So, apa aku nak buat sekarang.? Mo0d nak study tak de tapi rasa cuak masih ada. Haish! Macam mana ni.

“Orang kata hidup ni cuma sekali..So! Kita Enjoy!!!” bak kata Puteri.

Macam mana aku nak enjoy. Habak mai sat kat aku.. Aku ni dah tak ley nak enjoy sangat dah. Haish.
Setengah orang kaata kalau aku pandai cari port untuk happy kan diri aku then dah okay dah. Masalah-nya hidup aku ni macam tunggang ter-balik dah. Aku sebok fikir masalah orang dari masalah aku. Hurm. Madiey! Mind your business okay. Hihi. Sebenarnya aku ni tak suka sebok pasal hal orang tau. Tapi bila korang letak situasi korang dekaat tempat aku. Gerenti korang pun fikir pasal orang laen jugak.

Contoh la, nak di-jadi-kan cerita:
                Korang study and happy dengan hidup korang. Korang jalani hidup korang macam yang selalu korang buat. Macam rutin harian korang sama jer. Then, bila masuk tempat belajar sumer-nya lain da. Kau nak buat ni tak ley. Nak buat tu tak ley. Tapi itu korang boley terima sebab mungkin korang akan carik jalan penyelesaian untuk ubah rutin harian korang. Okay. Benda tu settle. Benda yang menjadi-kan korang tension and fikir pasal kawan korang ni macam ni. Dia nak berjaya and jadi macam korang sampaikan setiap hari dia cakap dengan korang. Cerita itu dan ini. Tapi masa berjalan, dia still tak buat apa2 untuk hidup dia bertambah bagus. Korang tension tak. Ni kira macam orang cakap tak serupa bikin lah. Nak tu nak ni. Tapi macam tunggu bulan jatuh ke riba lah. Huh! Susah cakap dengan orang macam ni.

P/s: tiada kena mengena dengan yang hidup mahupun yang mati.

No comments:

Post a Comment