Saturday, May 14

Apa yang aku suka. heee

Teringin pulak nak cerita pasal feveret aku. Huhu. First, benda yang paling aku suka adalah untuk tidak belajar. Haha! tapi apa kan daya terpaksa sebab aku kan pelajar. So, kejer aku memang belajar. Apa pun tak boleh der! Tapi tak pe at least mak aku support aku tuk belajar. Dia selalu cakap “kalau kau ada exam ke apa ke. Mesej la. Mintak ibu doakan.” Aku pun mengangguk sambil layan cerita jepun. Hehe. Aku memang macam tu. Tapi aku dengar sebenarnya Cuma nak tunjuk macho punya pasal. Hehe. “baik ibu” sebenarnya aku balas dalam hati.
                Second, benda yang aku suka adalah tengok orang lalu lalang. Haha! memang tak de kejer. Yang ni boleh dikategorikan dalam cuci mata gak lah. Perrgh! Kalau kat mid valley. Awek bukak2 kita nak buat per ye tak?! Tengok lah. Tapi aku boleh lah aku ni kaum hawa. Korang? Jantina lelaki tak mau lah. Masya-Allah. Kang nanti iblis ketuk hati tu kang. Ayok! Haha! actually bukan apa, aku suka tengok orang sebab aku selalu predict orang tu macam mana dari segi dia jalan dari segi dia cakap dari segi dia layan member2 dia kalau ade. Huhu. Lagi satu mesti lah aku pandang apa orang tu pakai. Pergh!
                Third, aku sangat suka makan. Eee. Korang pun sama kan. Kalau pergi kedai burger aku gerenti mintak “bang! Daging double special satu!” hahaha! Pernah sekali dia balas. “kau ni asyik order double jer. Banyak nye kau makan.” And aku balas secara selamba nya “abang saya punya la”. Hehe. Dah tambah satu dosa dok menipu orang. Tipu sunat. Hehe. Takpe2. Tapi aku ni nak diet senang jer. Sebab aku diet macam ni. Satu hari tahan makan kaw kaw punya. Esok tu dah start makan sekali sehari. Siap! Haha! senang kan. Mula-mula aku nak carik dalam buku macam mana nak diet ni. Dia punya peraturan berjelar-jelar aku tengok. Macam main bola jaring pun ada. Yelar. Main bola jaring dah pegang tak ley jalan, pastu kalau nak tangkap bola then part break satu kaki kena kunci. Pergh! Tapi kenapa aku main jugak? Itu aku tak da jawapan. Hehe. Makanan yang paling aku suka se-mesti-nya Char kuey tiaw. :D love it live it. sehingga menjilat jari kaki. auwwmm.!

                Fourth, aku sangat suka kan kasut tinggi atau pun orang zaman sekarang panggil stiletto. Aku memang susah kalau dah pandang satu kasut yang aku suka. Tak ley-tak ley. Lagi2 kalau aku ada duit. Memang tak la nyah nak saving-nya. Tabung ntah ke-mana, ATM ntah ke-mana. Kasut aku yang kiri sekali. :D. Ni kasut raya 2010. 2009,2008 tu malas lah nak masuk kan. da lama. :D hihi

                Fifth, ni yang sebenar-nya aku nak cerita ni. Aku sangat suka-kan Avril Lavigne. Heee. Sangat suka. Waaa. Dari kecik kot aku minat dia. Start dari zaman sekolah rendah sebab time tu akak aku ada beli album dia. Mostly aku minat dia sebab dress up dia yang sangat gempak and agak kena dengan personality aku yang ganas. Tapi banyak yang cakap aku ni romantic and manja. Tapi aku maybe tunjuk perangai aku yang tu kepada yang tertentu lah sebab orang2 yang baru kenal aku kebanyakan nya semua kata aku sombong and etc. ntah apa2 lah diorang. Oh! Plus aku tak minat judge orang kalau baru kenal. Huhu.

                Then di-ikuti dengan Michael Jackson. Mesti lah aku suka dia sebab personality dia yang kelakar, baik and bila baca history pasal hidup dia memang agak sedih gak la. Pape pun aku memang respect kat dia. Huhu. Kalau korang tengok nama dia bila di-pendekkan orang panggil MJ jer. Kebetulan nama aku Siti Mardhiah binti Johari. Nama panggilan aku lak Madiey Joey. MJ jugak!! Hihi. Best3! Kalau part aku dah star layan lagu dia kat Bestari ni. Orang yang akan annoyed aku adalah roommate aku. Sebab dia tak tahan. Dia pernah keluarkan statement “Madley Joey layan MJ’s video again and again without bored” ahaha! Nasib MJ tu dah selamat dah. Kalau x. haish! Susah nak cakap.

                Then di-ikuti dengan Celine Dion. Perghh! Suara dia boleyh buat kau tak tido 3 hari 3 malam and siap ter-mimpi dia sekali. Aku mimpi laen lah. Kalau lelaki tu, aku tak tau nak letak statement aper. Hahaha! Celine Dion ni gila rajin layan peminat and aku rasa semua concert dia, dia live lah. Tak der lip sing arr. Aku memang gila respect dia. Kalau baca latar belakang dia pun cam aku happy giler. Aku tambah2 minat dia waktu dia buat concert dekat Las Vegas selama 5 tahun. Itu pun sebab dia buat satu dewan yang gila vavi punya besar. Dalam tu ada skrin yang gila vavi punya besar. Buat skrin tu pun dah memakan masa dan duit yang banyak. So, dia buat concert selama 5 tahun untuk cover balik duit laki dia. Tapi aku gerenti dah cover sebab setiap kali buat penuh jer. Kalau kat Malaysia, errr, aku tak tau lah buat sekali tu cukup kot. Hehe. Sekarang, tak silap aku dia dah ada anak ke-2 kot and tak silap aku yang ke-2 tu dia dapat kembar. Best nya!. Huhu. Sebab dia tu susah nak mengandung. Aku rasa anak dia da beratur pun suara dia still mantap lagi. Power!


No comments:

Post a Comment