Sunday, May 22

Madiey, Madley, Mar, MJ, Diyah etc

huahuahua! Aku sangat happy bila ada benda nak merapu meraban dalam blog ni. Kembali merapu bersama Madiey!! Hari ni aku nak cakap pasal diri aku sendiri. Nama aku, no phone, num IC, aku duduk kat mana, etc and etc. 
          Okay. Nama penuh aku Siti Mardhiah. Celah mana datang Madiey tu??? Actually waktu sekolah rendah ada la 2 3 orang panggil aku dengan nama tu. Tapi aku tak suka. Biasa-lah time tu  aku ni baik sangat. Aku suruh orang panggil aku Mardhiah jugak. Kalau time aku sekolah cina lagi lah, sorang pun tak tahu sebut nama aku, semua pakat panggil Siti je. Senang Ringkas dan Padat. Aku bukan apa, kan ustaz2 banyak cakap panggil nama penuh kan elok untuk peribadi orang tu. Plus, kalau tukar bahasa inggeris muddy yang bermaksud berlumpur. WTHECK! Then lama dah orang tak panggil aku Madiey. Naik sekolah menengah, ada orang tak tau sebut nama aku ni. Dia sebut Madinah. Susah sangat ke nak sebut. Tak de lah sangat aku rasa. Biasa je. Nama Madiey ni melekat dengan aku naik form 2. Orang pertama panggil aku Madiey time sekolah menengah ni Zaki Mokhtar. huhu. Sampai la sekarang melekat nama tu. Dah tak kesah da muddy(berlumpur) ke mud(lumpur) / mad(mati) ke. haha! Ada jugak yang cakap kau tiru nama dari cerita dunia baru tu eh.? peniru! chey! cakap la apa kau nak cakap. Aku kesah apa. Tapi ada gak yang still panggil aku Siti, Mar, Madley, Diyah, MJ and etc.
           So, pasal nama da abis. Then, aku ni di-lahir-kan di "atas katil milik Hospital Rawatan Islam Kuala Lumpur". Perlu ke "atas katil" tu. Aku rasa perlu. Nombor katil, nombor bilik sekali kalau boleh. Sebab bila kita dah besar nanti boleh lah kita datang melawat. huhu. Nanti mesti ada yang cakap, waaa! ni la katil yang aku guna waktu baby dulu. haa.. best kan. Ada sorang kawan aku ni, tempat lahir dalam surat beranak dia tulis "dalam kereta...hospital.." perghh! tak ke gempak tu. Nampak sikit yang kita ni lain dari yang lain. hahaha! Tak perlu nak lain sangat la Madiey. Then aku di-lahir-kan pada tarikh 27 hb 9 thn 1992 pada pukul 4.45 pm. :D
           Apa lagi yang selalu dalam biodata. hurmm. haa. Aku kini menetap di Puchong,Kinrara. Agak-agak korang kenal aku tak? huhu. Kecoh la kau ni Madiey. Sekarang tahun 2011, aku berumur 19 thun. Cakap pasal tahun aku cuak kalau num "1" tu bertukar jadi "2". Aku pun tak tahu kenapa. hurm. Aku rasa aku takut mungkin sebab aku tak nak tua kot. haha! haaa. kalau korang nak tau aku ni perempuan. :D mana la tau korang konfius pasal jantina aku ker.
           Teringin pulak nak cakap pasal warna kulit. Warna kulit aku warna ermm..urmm..camner aku nak cakap ni.. muka aku paling gelap dr anggota badan aku yang lain. Tangan aku pulak kedua gelap. Kawan aku kata aku putih. Tapi aku nak kuning langsat. Aku rasa aku kuning langsat kot. "endah-kan apa orang lain cakap, percaya pada diri sendiri" hehe.
          Pastu kalau dalam biodata mesti ada quote ataupun ucapan kat bawah sekali. Favourite quote aku, Every Story Have An Ending.But In Life,All Ending Is Just A New Beginning. Tak pun yang ni Semalam Adalah Sejarah Yang Tidak Boleh Dipinda, Esok Adalah Khayalan Yang Belum Nyata, Hari Ini Adalah Kenyataan Dan Penentu Siapa Kita.

Lastly, aku selit kan gambar time aku kecik-kecik. heee.. rindu zaman kanak-kanak la kata-kan.

p/s: nice day. :)

2 comments:

  1. jumpe pon blog dak ni... waghahaha... pergh siap warna kulit lg die bgtaw.. haha

    ReplyDelete
  2. haha..paan follow blog aku larr..haha

    ReplyDelete