Friday, May 6

A lot of Option

Dalam dunia ni, kita ada banyak cara,jalan,highway, dan bermacam-macam lagi untuk menyelesaikan masalah-masalah yang mula menggunung setinggi gunung everest. Itu dah critical dah tuh.
Kalau problem korang setinggi gunung everest, rambut korang satu persatu mulai gugur, bulu-bulu korang mulai menggulung. Perrghh! gila sexy seyh! 
Tapi secara professional-nya sila-lah settle-kan masalah korang tu secepat yang mungkin. Bukan ape, tak nak korang tension macam yang aku tension sekarang ni.
Minggu depan due date assignment finance and so far 30% je yang siap. Itu pun tak ter-susun abis, still tonggang langgang lagi. Assignment business management dalam 60% and due date dia akhir bulan ni. Bukan apa group business aku bagus-bagus dan baik-baik belaka. Mereka ada sifat tanggungjawab and leadership skill yang sangat aku tabik. Dah sem 3 pun masih ber-semangat untuk assignment dan lain-lain. Tapi bagaimana pula orang yang tak buat apa-apa dari sem 1 sampai sem 3. Meter semangat dia tak naik-naik. LEMBAB! takpe orang macam tak kan lepas nya. lepas apa? Lu pikir lah sendiri!
Jadi pengajaran dia jangan pilih groupmate yang macam haram je, pilih yang macam aku ni. Aku rasa la dalam hal-hal kertas kerja ni, aku lagi prefer buat secara individu. Kira aku ni suka tengok usaha aku sendiri macam mana. Tapi bila dah di-beri group atau-pun lect. tu memang suruh buat secara ber-kumpulan kita nak buat macam mana ye tak. So aku mem-buat keputusan masuk je degree tak kisah lah kau tu kawan ke hantu ke minachi haprak ke. Asal kau rajin kerja aku pilih. Dan aku seboleh-boleh-nya nak serumah denngan orang yang aku tak kenal. Sebab susah kalau nak berubah secara seluruhnya dengan orang yang kita kenal ni.
Apa-apa pun aku nak re-rilek sebab sekarang uniten muadzam sedang blackout. errgh! panas gak aku ni kadang-kadang dengan uniten ni. Bukan apa sebab da la diorang buat electric topup pastu ley lak blackout tetiba. Dia orang ni tau tak yang aku nak buat assignment sekarang ni!! VAVI la!! bengke' je ni.
So, kepada reader's buat ape yang patut korang buat dalm dunia ni. Sekarang ni aku nak chow nak buat assignment yang melonggok bagai ni.. salam.. hope korang sehat sentiasa.

No comments:

Post a Comment