Wednesday, May 11

Denki Rifiru di Uniten


Huit! rasa macam nak mem-blogging la pulak. Terasa nak cerita pasal UNITEN MUADZAM. Mesti korang jarang dengar kan. Haha.x popular macam Lim Kok Wing tu. huhu.
Yelah, mana x nyer..kan intake foundation 2011/2012 dah masuk. Huhu. Banyak jugak anak ikan yang comel2. Not bad la. Huhu. Bukan menggatal, tapi cuci mata at least senang hati. Half dari diorang ada la yang macam sombong2 sikit. Tapi xley lah nak cakap awal2 kita x knal kan. Most, diorang sumer comel2 and macam Barbie je aku tengok dan pelbagai gaya rambut telah di-gayakan dekat diorang nih. Awal-awal jer comey lama Nampak lah kecomotan tu. Kuikuikui.
Tapi aku hope diorang do the best untuk sem 1 ni and jangan nak main2 sangat. Plus, dengar citer ada anak dato’ yang agak show off gak tapi its okay lah sebab dia kaya, so, boley lah nak show off-show off ni. Kalau aku ni ntah apa yang boleyh di-show off pun entah lah. Haha. Yelarh aku ni bukan nya macam yang laen. Aku ni comot (tapi still tak nak ngaku gak). Plus, tadi aku bru dapat paper mid-term. Puas hati tapi itu pun madam Edi bagi repair sikit. Kalau x, menangis tak berlagu lah jawab-nya. Sob sob.
Bukan ini yang aku nak cerita sebenarnya. Yang aku nak cerita and tekan-kan dalam entry ni actually pasal elektrik topup. As yang korang nampak tajuk dia DENKI RIFIRU ber-maksud elektrik topup. Aku pakai google je tu. Bhahaha.
Untuk pengetahuan korang “UNITEN GENERATES PROFESSIONAL” ni dah mengguna-kan khidmat elektrik topup. Kira baru2 jugak lah. Tapi pihak atasan pasang benda alah ni dekat uniten bangi dulu. Nak tengok dulu macam mana kot.
Mesti korang ter-tanya2 apa elektrik topup ni. Actually elektrik topup ni di-kena0kan konon-nya nak save electricity lah. Tapi….~ lain jadinya dekat sini. Bertambah pokai kitorang sebab 1 kilowatt je dah 36sen. Lagi tinggi daripada elektrik biasa ni lah kira-nya. Ingat budak-budak uniten ni kaya ker. Ini kan lagi orang yang macam aku, yang 100% di-tanggung oleh bapak aku, tiada sponsor. Tak nak lah citer kenapa aku tak der sponsor. Noktah!
Mula-mula elektrik topup ni dia masuk-kan sebanyak RM41.00. so, kena lah berjimat tapi disebab-kan rumah aku ni ada peti ais and masing on lappy boleh di-kata-kan 24/7 gak so, sangat laju lah meter tu bergerak. Tengok gambar kat bawah untuk lebih terperinci.
Kalau korang tengok betol2 tinggal RM30.46.
Haaa, kalau agak-agak korang datang rumah aku tu gelap jer, jangan heran la benda tu dah jadi kepada beberapa rumah yang aku dah lawat kat blok aku nih. Rumah kawan aku yang meriah pun suram je. Nak bukak laptop pun rasa se-ber-salah jadi-nya. Tapi apa aku kesah bayar je lah topup tu kalau agak-agak nak study malam or whatever. Tapi aku ni jenis tak kesah, agak2 dah kosong bayar je lah jangan nak kata aku guna sikit, kau guna banyak. Mana kau tau kau guna sikit ye x?! bak kata dekan, “time ni lah you all nak tunjuk leadership you all” waktu conference ber-ramai di auditorium uniten muadzam. Kitorang punya muka, tak yah cakap lah senyum pun tidak.
p/s: kepada student uniten, relax..jangan kecoh2..haha..

2 comments:

  1. kau xkesah, tp aku kesah.... hidup bergelap, sgt merimaskan! huhu.. uniten kejam.....

    ReplyDelete